Tuesday, May 7, 2013

Aaarghhhhhh......sedih, pilu, kecewa, hampa dan macam2 lagi la.......Bila keadilan dan amanah tidak lagi dapat dikecapi di bumi bertuah ini. Aku masih tidak dapat terima apa yang berlaku sehari dua ini. Apakah kami tidak harus mengecapi sedikit rasa keselesaan untuk hidup dibumi ini. Ataupun selamanya kami perlu menjadi orang yang perlu mengatakan ya walaupun untuk perkara yang tidak betul.Ya Allah adakah kami tidak akan dapat melihat sinar agamaMu tertegak dibumi ini atau masih adakah ruang bagi kami untuk mengecapi sinar agamaMu di bumi Malaysia.
Agaknya macam inilah perasaan anak Palestin rasa apabila keamanan dan keadilan yang mereka kecapi diragut oleh Israel laknatullah. Sedangkan rakyat palestin lebih teruk dari kami di Malaysia ini.
Baru mahu merancang apabila belajar tidak perlu membayar yuran. Bahanapi turun harga. Tidak perlu membayar tol. Tapi hampa. Ya Allah jika benar kami ini rakyat malaysia yang ingin menegakkan agamaMu telah teraniaya maka ya Allah kami bermohon pada Mu agar kau dapat berikan pembalasan yang setimpal dengan perbuatan mereka, sesungguhnya kami umat yang lemah tiada daya kami untuk melawan. Aamiin....

No comments: