Tuesday, August 2, 2011

Pemberitahuan

Maka bermulanya hari ini blog ini hanya akan membicarakan cara2, teknik2 & apps  fotografi yang simple atau x pyh beli dslr hanya menggunakan hp android, mungkin akan ada selingan dengan post yang tidak berkaitan.........sebagai pemula aku akan membincangkan 1 apps fotografi yang terdpt dlm android market iaitu Camera360 antara review ada tercatat dibawah(selepas diterjemahkan ke bahasa ibunda) :-






Aplikasi kamera yang paling terkenal dan sempurna membantu foto anda agar lebih mengagumkan, lucu dan menarik.
* Kesan seperti LOMO, Kesan Retro, Kesan Dreamlike, SeniHitam dan Putih, Balik ke tahun 1839 dan Peningkatan Malamakan menjadikan gambar anda lebih cantik.
* Kesan HDR menakjubkan adalah lebih baik daripada Iphone HDR.
* Mod Unik Funny: Kesan seperti Paining Surrealistic B & W,Vertical / Horizontal Simetri Kiri, Vertical / Horizontal Simetrikanan, Ghost boleh didapati.
* Mod Pemandangan Unik: Ia mengambil gambar komposityang menarik, anda boleh memilih sama ada dalam posterfilem, lukisan seni, iklan luar, atau di kalangan pelbagai jenis kad ucapan.
* Unik Tilt-anjakan dan Warna-anjakan Mod membolehkan andamelihat dunia dari sudut lain.
* Kongsi foto anda Sina Microblog, Facebook atau Twitter.



Antara screenshot Camera360






Aku dah try apps ni kira ok jugak la senang. banyak option yang bole dipilih. Klu Aki yg guna ni aku rs dia x jadi beli DSLR kot. Sila klik link untuk keterangan lanjut
Camera 360
credit to Android Market

2 comments:

Aki said...

takde duit nak beli DSLR Joe.. Hahaha..

JAY-2 said...

jd sy akan bantu ko bgimn mau berjimat.....